Eksempel på CV for administrativ kontorassistent (gratis guide)

Lav et CV for administrative kontorassistenter, der får dig til samtale, med vores gratis eksempler og skrivetips. Brug og tilpas vores skabelon, og land en samtale i dag.

Administrativ kontorassistent CV-eksempel
Gennemsnitlig bedømmelse: 4,2 (87 stemmer)
Administrativ kontorassistent CV-eksempel

Er du på udkig efter et job som administrativ kontorassistent? I så fald har du brug for et CV, der skiller sig ud fra resten af konkurrenterne. Denne artikel giver et omfattende eksempel på et CV for administrative kontorassistenter samt tips til, hvordan man laver et vellykket CV til denne type stilling. Læs videre for at få indblik i, hvordan du laver et CV, der gør dig til en attraktiv kandidat til jobbet.

Vi vil dække:

  • Hvordan du skriver et CV, uanset din branche eller jobtitel.
  • Hvad du skal skrive i et CV for at skille dig ud.
  • De vigtigste færdigheder, som arbejdsgivere fra alle brancher ønsker at se.
  • Hvordan man opbygger et CV hurtigt med vores professionelle CV-bygger.
  • Hvad en CV-skabelon er, og hvorfor du bør bruge den.
Desuden giver vi dig eksperttips til at skrive dit CV og professionelle eksempler, som du kan lade dig inspirere af.

Hvad laver en administrativ kontorassistent?

Administrative kontorassistenter er ansvarlige for at yde administrativ, organisatorisk og kontormæssig støtte i et kontormiljø. De kan være ansvarlige for en række forskellige opgaver, herunder at hilse på kunder, besvare telefoner, planlægge aftaler, indtaste data i et computersystem, udarbejde rapporter og dokumenter, arkivere, kopiere og administrere korrespondance. Administrative kontorassistenter kan også få til opgave at undersøge og forberede præsentationer, vedligeholde forsyninger og udstyr og koordinere møder og arrangementer.

Vi skal til at begynde, men først er her nogle andre eksempler på CV'er for administrative kontorassistenter:

Hvad er en administrativ kontorassistents ansvarsområder?

  • Hilse på kunder og besvare telefoner
  • Planlægning af aftaler og møder
  • Håndtering af indgående og udgående post
  • Udarbejdelse af rapporter og vedligeholdelse af optegnelser
  • Organisering og vedligeholdelse af filer og databaser
  • Udførelse af generelle bogholderiopgaver
  • Oprettelse og ændring af dokumenter som regneark og præsentationer
  • At yde administrativ støtte til medarbejderne
  • Hjælpe med planlægning og udførelse af særlige begivenheder

Eksempel på CV for administrativ kontorassistent til inspiration

Personlige oplysninger:

  • Navn: Jane Doe
  • E-mail: jane@example.com
  • Telefon: 612-256-9087
  • Adresse: 123 Main Street, Minneapolis, MN 55401

Resumé:

Jane Doe er en erfaren administrativ kontorassistent med dokumenteret erfaring i at yde fremragende kundeservice og administrativ support. Hun er organiseret, detaljeorienteret og har stærke kommunikations- og problemløsningsevner. Jane er dygtig til MS Office og har erfaring med at arbejde med CRM-software.

Arbejdserfaring:

  • Kontorassistent, ABC Company, Minneapolis, MN, 2012-idag
    • Yde administrativ bistand til den administrerende direktør og andre ledere.
    • Administrere kontorartikler, udstyr og faciliteter.
    • Tage imod besøgende og besvare telefonopkald.
    • Vedligeholde og opdatere optegnelser.
  • Receptionist, XYZ Corporation, Minneapolis, MN, 2011-2012
    • Hilste på og hjalp besøgende og kunder.
    • Besvarede telefonopkald og viderestillede dem til det rette personale.
    • Håndterede indgående og udgående post.
    • Udførte grundlæggende kontoropgaver.

Uddannelse:

  • Associate of Applied Science i kontoradministration, Minneapolis Community and Technical College, Minneapolis, MN, 2011

Færdigheder:

  • MS Office-pakken
  • CRM-software
  • Kundeservice
  • Tidsstyring
  • Indtastning af data

Certificeringer:

  • Certificeret professionel sekretær (CPS) fra International Association of Administrative Professionals

Sprog:

  • Engelsk (flydende)
  • Spansk (konversation)


CV-tips til administrativ kontorassistent

Det er ikke nemt at lave et perfekt, karrierestartende CV. Det kan hjælpe at følge generelle skriveregler, men det er også smart at få råd, der er skræddersyet til din specifikke jobsøgning. Når du er ny i jobverdenen, har du brug for tips til CV'et for administrative kontorassistenter.
Vi har samlet de bedste tips fra erfarne administrative kontorassistenter - tjek deres råd for ikke bare at gøre din skriveproces lettere, men også øge dine chancer for at skabe et CV, der vækker interesse hos potentielle arbejdsgivere.

  • Fremhæv dine organisations- og kommunikationsevner.
  • Inkluder relevante kurser eller certificeringer.
  • Nævn eventuelle erfaringer med software eller teknologi.
  • Fremhæv din evne til at arbejde som en del af et team.
  • Giv eksempler på, hvordan du har forbedret processer eller sparet penge.


Eksempler på resuméer for administrative kontorassistenter

Et CV-resumé eller en CV-målsætning kan hjælpe en administrativ kontorassistent med at skille sig ud fra andre kandidater ved at fremvise deres professionelle styrker, resultater og kvalifikationer. Resuméet eller målsætningen skal indeholde de vigtigste færdigheder, erfaringer og evner, der relaterer sig til stillingen og viser, hvorfor personen er den bedste til jobbet. Det skal være skræddersyet til det pågældende job og den pågældende arbejdsgiver, og det skal være kort og præcist. Et CV-resumé eller en målsætning kan hjælpe en administrativ kontorassistent med hurtigt at vise, hvorfor vedkommende er den ideelle kandidat til jobbet.

For eksempel:

  • Organiseret og detaljeorienteret administrativ kontorassistent med 8 års erfaring i at yde vigtig kontorsupport.
  • Højt motiveret administrativ kontorassistent med 5 års erfaring i at yde administrativ, organisatorisk og kundeservicesupport.
  • Erfaren administrativ kontorassistent med 7 års erfaring i at yde enestående administrativ, organisatorisk og kundeservicemæssig support.
  • Effektiv administrativ kontorassistent med 10 års erfaring i at yde omfattende administrativ og organisatorisk støtte.
  • Pålidelig administrativ kontorassistent med 6 års erfaring i at yde fremragende kontorsupport og kundeservice.


Opbyg et stærkt erfaringsafsnit til dit CV som administrativ kontorassistent

Det er vigtigt af flere grunde at opbygge et stærkt erfaringsafsnit til et CV for en administrativ kontorassistent. For det første viser det arbejdsgiverne, at du har de færdigheder og den viden, der er nødvendig for at kunne udføre de opgaver, der hører til stillingen. Det viser også, at du har erhvervserfaring til at bakke dine kvalifikationer op, hvilket kan give dig en fordel i forhold til andre ansøgere. Derudover kan det give potentielle arbejdsgivere en bedre forståelse af dine evner, og hvad du kan bidrage med til deres team, hvis du nævner din tidligere erfaring som administrativ kontorassistent på dit CV. At have en stærk erfaringsdel på dit CV kan hjælpe dig med at skille dig ud fra konkurrenterne og øge dine chancer for at få jobbet.

For eksempel:

  • Udførte administrative og kontormæssige støtteaktiviteter for flere afdelinger.
  • Besvarede indgående telefonopkald og viderestillede dem til det rette personale.
  • Udviklede og vedligeholdt arkiveringssystemer og databaser.
  • Udarbejdede, redigerede og korrekturlæste korrespondance, rapporter og andre dokumenter.
  • Åbnede, sorterede og distribuerede indgående korrespondance.
  • Organiserede og planlagde møder, konferencer og rejser.
  • Oprettede regneark og vedligeholdt databaser til sporingsformål.
  • Leverede effektiv kontormæssig og administrativ støtte.
  • Indtastede kunde- og kontodata fra kildedokumenter i computersystemet.
  • Ansvarlig for bestilling af kontorartikler og vedligeholdelse af lagerbeholdningen.


Eksempel på uddannelse til administrativ kontorassistent

En administrativ kontorassistent skal typisk have mindst en high school-eksamen eller GED, men mange arbejdsgivere foretrækker kandidater, der har nogle college-kurser eller en grad i forretningsadministration eller et relateret felt. Stærke computerfærdigheder, fremragende skriftlig og mundtlig kommunikation og evnen til at multitaske er også ønskelige egenskaber for potentielle administrative kontorassistenter.

Her er et eksempel på en erfaringsliste, der passer til et CV for en administrativ kontorassistent:

  • Associate Degree i Business Administration fra University of California, Los Angeles (UCLA), 2018
  • Certifikat i kontoradministration fra UCLA Extension, 2017
  • Certifikat i Microsoft Office fra UCLA Extension, 2017


Administrative kontorassistentfærdigheder til et CV

Det er vigtigt at tilføje færdigheder til et CV for en administrativ kontorassistent, fordi det giver potentielle arbejdsgivere en idé om dine kvalifikationer og evner. Ved at inkludere en liste over dine færdigheder kan du vise arbejdsgiverne, at du er i stand til at udføre de pligter og opgaver, der er forbundet med jobbet. Eksempler på færdigheder, der ofte er inkluderet i et CV for en administrativ kontorassistent, inkluderer kundeservice, organisatoriske færdigheder, computerfærdigheder, kommunikationsevner, multitasking og problemløsning.

Bløde færdigheder:

  1. Kommunikation
  2. Organisatoriske
  3. Tidsstyring
  4. Problemløsning
  5. Multi-tasking
  6. Tilpasningsevne
  7. Teamwork
  8. Opmærksomhed på detaljer
  9. Pålidelighed
  10. Interpersonel
< />
Hårde færdigheder:
  1. Skrivning
  2. Arkivering
  3. Indtastning af data
  4. Organisatorisk
  5. Kalendere
  6. Bogholderi
  7. Tekstbehandling
  8. Betalbare konti
  9. Regneark
  10. Multi-tasking


Almindelige fejl, du skal undgå, når du skriver et CV for en administrativ kontorassistent

På dette konkurrenceprægede jobmarked modtager arbejdsgiverne i gennemsnit 180 ansøgninger til hver ledig stilling. Til at behandle disse CV'er bruger virksomhederne ofte automatiserede ansøgersporingssystemer, som kan gennemgå CV'erne og eliminere de mindst kvalificerede ansøgere. Hvis dit CV er blandt de få, der kommer forbi disse robotter, skal det stadig imponere den rekrutteringsansvarlige eller den ansættende leder. Med så mange ansøgninger, der kommer ind, giver rekrutteringsansvarlige typisk kun hvert CV 5 sekunder af deres opmærksomhed, før de beslutter, om de vil kassere det. I betragtning af dette er det bedst at undgå at inkludere distraherende oplysninger i din ansøgning, der kan få den til at blive smidt væk. For at sikre, at dit CV skiller sig ud, kan du læse listen nedenfor over, hvad du ikke bør inkludere i din jobansøgning.

  • Ikke at inkludere et følgebrev. Et følgebrev er en god måde at forklare, hvorfor du er den bedste kandidat til jobbet, og hvorfor du ønsker stillingen.
  • Brug af for meget jargon. Ansættelseschefer har ikke lyst til at læse et CV fyldt med tekniske termer, som de ikke forstår.
  • Udeladelse af vigtige detaljer. Sørg for at medtage dine kontaktoplysninger, uddannelsesbaggrund, jobhistorie og alle relevante færdigheder og erfaringer.
  • Brug en generisk skabelon. Tag dig tid til at tilpasse dit CV til det job, du søger. Det vil vise arbejdsgiveren, at du er seriøs omkring stillingen.
  • Stave- og grammatikfejl. Dobbelttjek altid dit CV for slåfejl, stavefejl og grammatiske fejl.
  • Fokuserer for meget på opgaver. Sørg for at inkludere præstationer og succeser for at vise arbejdsgiveren, at du er en god kandidat.
  • Inddragelse af personlige oplysninger. Undgå at medtage personlige oplysninger som alder, civilstand eller religiøs overbevisning.


Vigtige punkter til et CV for en administrativ kontorassistent

  • Fremhæv dine evner inden for kontoradministration, kundeservice og organisation.
  • Beskriv din erfaring med kontorsoftware, såsom Microsoft Office Suite.
  • Demonstrer din evne til at styre og prioritere opgaver.
  • Fremvis dine kommunikations- og problemløsningsevner.
  • Giv eksempler på din evne til at arbejde selvstændigt og som en del af et team.
  • Nævn eventuelle certificeringer eller yderligere uddannelse, du har modtaget.

Det er tid til at begynde jobsøgningen. Sørg for at vise dig fra din bedste side og få dit næste job i postvæsenet med hjælp fra resumaker.dk.
Skabeloner, som er lige til at bruge, hjælper dig med at få dit CV til at skille sig ud over for rekrutteringskonsulenterne
Prøv Resumakers professionelle CV-bygger nu. Kom gratis i gang!